Outlook en timemanagement: een winnend duo

 

Waarom deze opleiding?

Time-management is een geheel van technieken en methodes om de werktijd efficiënt in te delen en te beheren. Eén van de belangrijkste instrumenten hiervoor is een vlotte omgang met je mailbox en andere functies van Outlook

Doelgroep

Iedereen die de principes van time-management beheerst en wil leren hoe je Outlook in dat kader op een goeie manier kan inzetten

Vereiste voorkennis

Vooraf volgende opleidingen gevolgd hebben : Time-management (019N)

Programma

Deel 1 – kort en krachtig: algemene principes time management

  • Principes van persoonlijke werkorganisatie: mijn taakbeheer, omgaan met prioriteiten en uitstelgedrag
  • Multitasking?: een utopie – a.d.h.v. van een aantal concrete kleine oefeningen zal blijken dat multitasking niet optimaal is
  • Feiten: cijfergegevens gemiddeld aantal e-mails in een bedrijf (veel te veel), gemiddeld aantal meetings (soms nutteloos), cijfergegevens aantal onderbrekingen op een dag en percentage productiviteit gemiddeld
  • Productiviteit: tips voor productiviteit te verhogen (kaders belangrijk-dringend, tijdverspillers, smart-doelen, pauzes, hulpbronnen)
  • Wat kan je er aan doen? – principes/methodieken

 
Deel 2 – time management met behulp van Outlook (en OneNote)

  • Hoe ga ik Outlook inzetten om tijd te winnen ?
    • korte algemene tips
    • indeling in outlook - structuur
    • verwerkingsflow van e-mails
    • opties om minder afgeleid te worden
    • Snelle stappen in outlook
    • uw Postvak In temmen
      • takenmatrix (belangrijk-dringend)
      • efficiënt zoeken in outlook
      • inline commentaar in e-mail
    • takenlijsten en agendabeheer
      • tips
      • duidelijke markering
      • structuur
    • vergaderingen inplannen
      • Hoe werkt u samen tijdens de vergadering? – OneNote
      • OneNote koppelen aan Outlook
  • Samen aan de slag om Outlook in te stellen

 

Aantal dagen

1,00

Verklaring over cookies