Beecom overname door IT1: vaak gestelde vragen (FAQ)

Waar staat de publieke informatie over deze overname?

Waarom kwam deze overname tot stand?

IT1 is steeds op zoek naar partijen waarmee de waarden en visie matchen om haar marktpositie in het Waasland te versterken. Voor IT1 is dit de 4de overname.

Wat nam IT1 juist over van Beecom?

IT1 nam alle personeel en handelsactiviteiten over van de Beecom "business-to-business (B2B) ICT infrastructuur solutions".
Beecom droeg haar handelsactiviteiten met particulieren over naar een derde partij (dus niet naar IT1).
Beecom blijft als vennootschap (IT consulting) services aanbieden onder de naam Xelor.

Wat verandert er inzake service naar Beecom klanten?

IT1 biedt enkel services aan naar professionele klanten (B2B) en overheden (B2GOV).
De bestaande Beecom klanten dienen in de hoedanigheid van "nieuwe IT1 klant" eerst een onboardingprocedure te doorlopen.
Pas na toekenning van een IT1 klantennummer kan service worden aangeboden en afgenomen.
Alle lopende abonnementen voor antivirus, monitoring en back-up worden gerespecteerd, doch ter administratieve vereenvoudiging samengevoegd met het langstlopende abonnement.
Openstaande prestatietegoeden (restsaldi van SLA-serviceuren) blijven tot minstens 31/12/2024 geldig.

Hoe worden Beecom klanten commercieel benaderd?

Een subset van klanten wordt proactief benaderd en een 1:1 kennismakingsgesprek voorgesteld waarna zij een persoonlijke accountmanager worden toegewezen.

Alle klanten worden periodiek aangeschreven via nieuwsbrieven en gerichte communicatie omtrent meldingen, activiteiten en acties.

Welke tarieven worden toegepast voor Beecom klanten?

De vigerende IT1 prestatie- en transporttarieven zijn van toepassing.

Hoe verloopt de communicatie voor Beecom klanten?

Beecom klanten kunnen

  • voor commerciële én technische vragen bellen naar +32(0)9 296 83 30.
  • voor commerciële én technische vragen mailen naar beecom@it1.be

Alle inkomende e-mail communicatie naar solutions@beecom.be wordt doorgestuurd naar beecom@it1.be.

Alle uitgaande e-mail communicatie wordt vanuit @it1.be verstuurd.

Waar kunnen Beecom klanten met een IT1 klantennummer fysiek terecht?  

Vanaf 1 februari 2024 wordt de B2B commerciële en technische dienst verhuisd naar het IT1 hoofdkantoor, Steenkaaistraat 14, 9200 Dendermonde (Baasrode).

Kan ik als particuliere klant nog terecht bij IT1?

Nee; IT1 focust zich enkel op B2B en B2GOV clienteel.

Wat gebeurt er met de winkels in Buggenhout en Sint-Niklaas?

Beecom sluit beide winkelpunten permanent.

IT1 baat geen UPS afhaalpunt, noch winkelverkoop, noch copyshop uit.

Blijven alle Beecom medewerkers aan boord?

Alle aan Beecom B2B ICT infrastructuur solutions toegewezen medewerkers worden deel van het IT1 team. Ze dragen hun opgebouwde anciënniteit mee over aangezien alle arbeidsovereenkomsten (volgens CAO32bis) worden overgenomen.

Komen alle medewerkers van Beecom op IT1 werken?

De medewerkers van Beecom zullen vanaf 1 februari 2024 voornamelijk in het Dendermondse (Baasrode) hoofdkantoor werken maar krijgen de mogelijkheid om ook in Gentbrugge te werken. 
Een IT1 expert engineer coacht de Beecom medewerkers.

Wat verandert er aan het orderverwerkingsproces en de facturatie?

  • alle klanten en leveranciers worden ingelezen in het IT1 ERP, IT1 Ticketing & servicesysteem (PSA) en IT1 documentatieplatform,
  • alle offertes, bestellingen, facturen en creditnota's worden verwerkt in het IT1 ERP systeem.

 

Hulp nodig?