< Agenda overzicht

Webinar: Wat kan je lezen in de statistieken van je website?

  • Categorie: Opleiding
  • Organisator: IT1
  • Locatie: Online via Teams
  • Taal van de opleiding: Nederlands

Meten, analyseren en optimaliseren is dé sleutel tot succes bij ondernemen, en zeker ook bij digitale marketing. Het vermogen om webstatistieken correct te interpreteren en te gebruiken cruciaal voor het succes van elke online aanwezigheid. Onze opleiding biedt u een grondige duik in de wereld van webanalyse, op basis van data uit tools als Google analytics 4, Matomo en de Google Search Console. Maar zeker ook de Meta-business suite, Linkedin statistieken en zelfs Google ads. 


Deze opleiding wordt gegeven door Lieven Van de Velde, project manager bij Webrand (IT1-website development divisie). Lieven geeft al meer dan 20 opleidingen over (digitale) marketing en strategie voor KMO's.

Wat leer je in deze opleiding?
Introductie tot Webanalyse: Begrijp de basisprincipes en het belang van (web)statistieken.
Hoe doelstellingen bepalen en een KPI-dashboard opzetten?
Matomo, Google Analytics 4, Google ads...: Leer uw weg vinden in deze krachtige tools.
Gebruikersgedrag Analyseren: Ontdek hoe u gebruikersinteracties op uw site en sociale media interpreteert.
Conversie Tracking: Leer hoe u doelen instelt en conversies effectief volgt en vooral optimaliseert.
Verkeersbronnen Begrijpen: Identificeer waar uw bezoekers vandaan komen.
Contentprestaties evalueren: Analyseer welke content het beste presteert en waarom.
Segmentatie voor diepgaande Inzichten: Segmenteer uw data voor meer gedetailleerde analyses.
Privacy en Data Compliance: Leer over privacywetgeving en hoe deze uw data-analyse beïnvloedt.
Gebruik van (A.I.-)tools om beslissingen te nemen: Blijf op de hoogte van de nieuwste trends en ontwikkelingen.
Doelgroep


Meten, analyseren en optimaliseren is dé sleutel tot succes bij ondernemen, en zeker ook bij digitale marketing. Het vermogen om webstatistieken correct te interpreteren en te gebruiken cruciaal voor het succes van elke online aanwezigheid. Onze opleiding biedt u een grondige duik in de wereld van webanalyse, op basis van data uit tools als Google analytics 4, Matomo en de Google Search Console. Maar zeker ook de Meta-business suite, Linkedin statistieken en zelfs Google ads. 

Deze opleiding wordt gegeven door Lieven Van de Velde, project manager bij Webrand (IT1-website development divisie). Lieven geeft al meer dan 20 opleidingen over (digitale) marketing en strategie voor KMO's.

Wat leer je in deze opleiding?

  • Introductie tot Webanalyse: Begrijp de basisprincipes en het belang van (web)statistieken.
  • Hoe doelstellingen bepalen en een KPI-dashboard opzetten?
  • Matomo, Google Analytics 4, Google ads...: Leer uw weg vinden in deze krachtige tools.
  • Gebruikersgedrag Analyseren: Ontdek hoe u gebruikersinteracties op uw site en sociale media interpreteert.
  • Conversie Tracking: Leer hoe u doelen instelt en conversies effectief volgt en vooral optimaliseert.
  • Verkeersbronnen Begrijpen: Identificeer waar uw bezoekers vandaan komen.
  • Contentprestaties evalueren: Analyseer welke content het beste presteert en waarom.
  • Segmentatie voor diepgaande Inzichten: Segmenteer uw data voor meer gedetailleerde analyses.
  • Privacy en Data Compliance: Leer over privacywetgeving en hoe deze uw data-analyse beïnvloedt.
  • Gebruik van (A.I.-)tools om beslissingen te nemen: Blijf op de hoogte van de nieuwste trends en ontwikkelingen.

Doelgroep

Deze opleiding is speciaal ontworpen voor websitebeheerders, digitale marketeers, en ondernemers die vooruit willen met hun online aanwezigheid. En dat op een data-gedreven manier. 

Voorkennis

Er is geen specifieke voorkennis vereist. Tijdens de opleiding bekijken we tal van cases en maakt u oefeningen uitgaande van uw eigen situatie. 

Methode

Wij bieden een online opleiding aan en zorgen voor voldoende mogelijkheden tot interactie tussen trainer en cursist.

Zowel de theorie als de praktijk zijn volledig afgestemd op relevante use-cases. 

We beperken het aantal deelnemers bij deze opleiding zodat we op maat van de deelnemers kunnen werken en voldoende tijd hebben om in te gaan op vragen van de deelnemers. Er wordt ook voldoende tijd vrijgemaakt voor het uitvoeren van oefeningen en kennisdeling tussen de deelnemers.

Duurtijd

Deze opleiding duurt 1 dag. 

Deze opleiding gaat pas door wanneer een minimum aantal deelnemers is bereikt.

Prijs

€ 210,00 excl. BTW / opleidingstraject
Nu:
€ 178,50 excl. BTW / opleidingstraject voor de 2e deelnemer van uw bedrijf / organisatie!
€ 157,50 excl. BTW / opleidingstraject vanaf de 3e deelnemer van uw bedrijf / organisatie!

VOORWAARDEN

  • Prijzen excl. 21% BTW;
  • Enkel geldig bij online betaling;
  • Bij uitgestelde betalingstermijn via factuur wordt een administratiekost van 25 EUR in rekening gebracht per opleidingstraject;
  • Gezien de verhoogde korting geen tussenkomst met KMO-portefeuille meer mogelijk;

Opleidingsdagen

De opleiding zal doorgaan op de volgende tijdstippen:

Inschrijven

Indien u een voucher met kortingscode hebt, kan u deze code hier ingeven.

Uw eventuele korting wordt automatisch verrekend bij het afrekenen. Zorg ervoor dat u de naam van uw bedrijf / organisatie op dezelfde manier schrijft als uw collega's.

* zijn verplicht in te vullen velden.