Vercruysse overname door IT1: vaak gestelde vragen (FAQ)
Waar staat de publieke informatie over deze overname?
Waarom kwam deze overname tot stand?
IT1 is steeds op zoek naar partijen waarmee de waarden en visie matchen om haar marktpositie in Vlaanderen te versterken. Voor IT1 is dit de 3de overname.
Wat nam IT1 juist over van Vercruysse?
Vercruysse bv blijft als vennootschap bestaan als PingWin leverancier en eigenaar van de gebouwen in Gent Dampoort en het magazijn in Wondelgem.
Wat met de PingWin software?
IT1 biedt de ondersteunende datacenter diensten aan.
Tijdens afwezigheid van Filip voor verlof, neemt IT1 tijdelijk de support van de PingWin serveromgeving voor zich. Linda Vercruysse voorziet dan de ondersteuning van de PingWin eindgebruikers.
Blijven alle VC medewerkers aan boord?
Linda en Filip Vercruysse blijven aan boord om de migratie vlot te laten verlopen.
Komen alle medewerkers van VC op IT1 werken?
Wat verandert er inzake service naar VC klanten?
De VC helpdesk wordt versterkt door die van IT1.
Een IT1 expert engineer coacht de VC medewerkers.
Alle technische documentatie wordt aangevuld en geconsulteerd in het IT1 Fingerprint documentatiesysteem.
In een tweede fase (wellicht vanaf 1 april 2023) zullen alle technische VC medewerkers hun werk registreren in en behandelen vanuit het IT1 ticketingsysteem.
Blijven de VC Office center printing activiteiten bestaan?
Zowel de verkoop als verhuur van (multifunctionele) printers, supplies (toners, papier,…) als het onderhoud en herstellingen behoren voortaan als expertise in het IT1 totaalaanbod.
Blijft het hostingaanbod van VC bestaan?
Wat verandert er aan het orderverwerkingsproces en de facturatie?
- Tot nader order blijven alle offertes, bestellingen, recepties, bestellingen naar leveranciers, leveringen, facturen en creditnota's uitgestuurd worden vanuit het Vercruysse (PingWin) ERP pakket,
- alle klanten en leveranciers worden gesynchroniseerd met het IT1 ERP, IT1 Ticketing & servicesysteem (PSA) en IT1 documentatieplatform,
- alle uitgaande facturen en creditnota's worden wekelijks geïmporteerd en geboekt in het IT1 ERP systeem,
- alle inkomende facturen worden rechtstreeks in het IT1 ERP systeem geboekt,
- debiteurenbeheer gebeurt in samenwerking tussen Sofie De Triest en Linda Vercruysse.
Hoe worden de klanten van VC commercieel benaderd?
Alle klanten worden periodiek aangeschreven via nieuwsbrieven en gerichte communicatie omtrent meldingen, activiteiten en acties.
Welke tarieven worden toegepast voor VC klanten?
De bestaande indexatiemechanismen blijven toegepast.
Hoe verloopt de communicatie met VC?
- Alle VC telefoonnummers en e-mail adressen blijven operationeel,
- alle inkomende e-mail communicatie naar @vercruysse.be wordt doorgestuurd naar overeenkomstige @it1.be adressen,
- alle uitgaande e-mail communicatie wordt vanuit @it1.be verstuurd.
Vanaf 3 april 2023
- Verloopt alle interne en telefonische communicatie via het Microsoft Teams platform,
- worden alle telefonische oproepen op het nummer +32(0)9225.49.63 doorgeschakeld naar het IT1 nummer +32(0)52.20.20.60,
- worden alle commerciële aanvragen per e-mail doorgestuurd naar sales@it1.be,
- worden alle technische aanvragen per e-mail doorgestuurd naar helpdesk@it1.be,
- worden alle technische aanvragen geregistreerd en centraal beheerd in het IT1 ticketingsysteem.
Wat gebeurt er met de winkel in de Dampoortstraat?
- wordt de commerciële dienst verhuisd naar het IT1 Gentbrugge kantoor A2.17 in het bedrijvencentrum De Punt, Kerkstraat 108, 9050 Gentbrugge,
- wordt de support dienst (helpdesk) verhuisd naar het IT1 Gentbrugge kantoor A2.17 in het bedrijvencentrum De Punt, Kerkstraat 108, 9050 Gentbrugge,
- wordt de technische dienst (onderhoud en herstellingen van printers, pc's,…) verhuisd naar de IT1 Gentbrugge loods A0.05 in het bedrijvencentrum De Punt, Kerkstraat 108, 9050 Gentbrugge,
- wordt alle voorraad ondergebracht in de IT1 Gentbrugge loods A0.05, in het bedrijvencentrum De Punt, Kerkstraat 108, 9050 Gentbrugge.
Wat gebeurt er met het magazijn in Wondelgem?
Wat verandert er voor de klanten van VC inzake fysieke bezoeken af 3 april 2023?
- Commerciële gesprekken kunnen op afspraak doorgaan in het IT1 Gentbrugge kantoor en vergaderinfrastructuur,
- alle leveringen gebeuren in de IT1 Gentbrugge loods,
- spontane afhalingen (toners, hardware,….) of afleveringen van herstellingen kunnen plaatsvinden in de voormiddag in de IT1 Gentbrugge loods. Mits afspraak is dit ook mogelijk in de namiddag,
- betalingen zullen enkel mogelijk zijn in de IT1 Gentbrugge loods via mobiele betaalterminal,
- er wordt geen winkel / showroom noch aanwezigheid meer voorzien in de Dampoortstraat te Gent.